Iedere bestuurder wil het liefst zo zuinig mogelijk rijden en zo liters benzine en diesel besparen. Maar wat is zuinig rijden en hoe doet u dat? Uiteindelijk draait het maar om een ding en dat is brandstof besparen. Auto rijden is al duur en daarom zijn er veel autobezitters die graag hun brandstofverbruik willen verlagen. Zuinig rijden wordt ook wel het ”nieuwe rijden” genoemd. Door de onderstaande tips te combineren met het gebruik van de Lindemann additieven kunt u gemakkelijk een aantal procent benzine- of dieselbrandstof besparen. Zuinig rijden scheelt dus behoorlijk in je portemonnee en is ook nog eens goed voor het milieu!
Tips om zuiniger te rijden
Zuiniger rijden? Dat kan! Wij hebben 10 tips voor u op een rijtje gezet om zuiniger te rijden.
- Zo snel mogelijk opschakelen (vanaf 2000 toeren) naar een hogere versnelling (50 km/u in de 4e versnelling en vanaf 70 km/u in de 5e versnelling
- Niet terugschakelen als u remt
- Trek langzaam op (bespaar tot 14% brandstof)
- Zet uw motor uit als u langer dan een minuut stilstaat. Moderne auto’s hebben een start-stop systeem (wachten voor een brug of file)
- Rijd minder hard (je hoeft geen 130 te rijden!)
- Rijd zo gelijkmatig mogelijk (gebruik de cruise control)
- Houd uw banden op spanning (af en toe controleren)
- Gebruik de airco alleen als het noodzakelijk is
- Haal onnodige bagage uit uw auto (bespaar tot 25% brandstof)
- Onderhoud de motor goed en voeg de Lindemann Engine Performance Treatment toe aan het oliesysteem
Nadelen zuiniger rijden
Echter is te zuinig rijden ook weer niet goed voor je auto. Het kan inwendige vervuiling en schade veroorzaken. Dit gebeurt als u te vroeg opschakelt naar de volgende versnelling wanneer de motor nog niet trekt. Daarnaast moeten de motoren van tegenwoordig steeds meer aan strengere milieueisen voldoen om zo de CO2-uitstoot en brandstofverbruik te verminderen. Deze verandering zorgt ervoor dat motoren worden geknepen met meer inwendige vervuiling als gevolg. Zuinig rijden is dus niet altijd goed voor uw portemonnee en het milieu.
Oplossing inwendige vervuiling
De Lindemann Engine Performance Treatment is ontwikkeld op basis van P.T.F.E. Teflon beschermt en verbetert de werking van de motor aanzienlijk. Daarnaast vormt de teflon een dunne filmlaag waardoor metaal-op-metaal contact en slijtage wordt voorkomen. Uiteindelijk zal de Engine Performance Treatment resulteren in een efficiëntere werking van de motor, minder brandstofverbruik, meer vermogen en energie en geen inwendige vervuiling.
Brandstofverbruik verminderen met additieven
Lindemann heeft meerdere brandstof additieven die een positief invloed kunnen hebben op het brandstofverbruik. De Service Cleaners (benzine en diesel) zijn speciaal ontwikkeld om jaarlijks of om de 5000 km het volledige brandstofsysteem te reinigen. Deze krachtige reinigers verwijderen vuil binnenin de motor. Dit resulteert in een stillere en zuinigere auto.
Daarnaast zijn de Diesel Boost en Fuel System Cleaner additieven die bij iedere tankbeurt kunnen worden toegevoegd. De Diesel Boost heeft een reinigende en smerende werking. De Fuel System Cleaner is ontworpen om het hele brandstof- en injectiesysteem, spruitstuk, inlaatkleppen en verbrandingskamers schoon te houden. Beide additieven zorgen voor een schonere motor, meer vermogen en een optimaal brandstofverbruik.
Benieuwd naar de verkooppunten van deze producten? Of heeft u specifieke vraag? Neem dan contact met ons op.